Wednesday, March 30, 2011

Tambah skill dengan "puff pastry" pula

Sebagai orang baru di dalam dunia bakeri ini saya juga tidak ketinggalan untuk menuntut ilmu dalam pastri pula..Saya memang "zero" tentang pastri, begitu juga dengan talam. Satu talam pun tidak pernah menjadi. Oleh kerana itu saya, dengan nekad dan berfikir panjang untuk mempelajari cara dan teknik yang betul dalam membuat talam dan pastri...Bukan apa, saya terpaksa meninggalkan anak-anak dengan orang tua dan terima kasih buat suami yang dikasihi kerana mengizinkan saya untuk menuntut ilmu.Tanpanya saya tidaklah seperti sekarang yang sudah tahu untuk membuat segala macam kuih dan kek.

Kelas pastri ini saya belajar dengan Chef Asma, begitu juga dengan talam...alang-alang dah jauh untuk mempelajarinya saya mengambil kelas 2 hari berturut-turut..ramai telah menuntut ilmu dengannya. Terima kasih chef diatas ilmu yang disampaikan. Dibawah ini saya sertakan gambar-gambar semasa kelas dijalankan. Kepada sesiapa yang hendak menambah ilmu pastri bolehla join kelasnya. Berbaloi-baloi...






Diantara pastri yang masih belum dibakar.

Manakala sebahagian gambar-gambar di bawah pula ialah pastri yang telah siap dibakar.




No comments:

Post a Comment