Tuesday, May 17, 2011

UNTUKMU GURU PENDIDIK YANG SANGAT DIHORMATI


Sempena Hari Guru semalam saya telah membuat sedikit cenderahati buat guru-guru sekolah anak-anak saya menimba ilmu..Tiada apa yang dapat saya berikan selain dari ucapan terima kasih yang tidak terhingga kerana mendidik dan mengajar anak-anak saya sehingga menjadi insan yang berguna. Dengan tema hari guru iaitu GURU PENJANA TRANFORMASI PENDIDIKAN NEGARA menjadikan tugas guru semakin mencabar sekarang.Sebagai ibu bapa kita seharusnya bersama-sama membantu mendidik anak-anak kita agar sentiasa menghormati guru sebagai cikgu yang tidak pernah jemu mencurah ilmu dan bakti.



Kalau pada zaman sekolah saya dahulu, gurulah orang yang sangat kita takuti tapi bukan kerana kita takut tapi kerana kita sangat menghormati mereka. Tiada siapa yang berani untuk menceritakan kepada ibu bapa jika kita dimarahi atau dipukul kerana ibu bapa pasti akan memarahi kita semula.Lagi pula, ibu bapa kita dahulu sangat percaya dengan guru, kerana tugas guru itu sendiri sangat mulia pada pandangan lapisan masyarakat.



Oleh itu, marilah kita sama-sama berdoa agar semua guru-guru di Malaysia ini tabah dan sabar dalam mendidik dan mengajar murid-murid dalam era yang sangat mencabar ini.

No comments:

Post a Comment